Και F-35, και F-36 και F-37 και F-1000. Γιατί όχι;

στις

Τον τελευταίο καιρό στην μαγική χώρα που λέγεται Ελλάδα και η οποία έχει χάσει την αίσθηση του χώρου, του χρόνου και του μέτρου (και η οποία για έτη πολλά ενώ της ήταν γνωστό το εξοπλιστικό πρόγραμμα των γειτόνων και ήταν σε καλύτερη οικονομική κατάσταση σφυρούσε αδιάφορα), έχει ανοίξει μια, πράγματι, καταπληκτική κουβέντα περι πιθανής αποκτήσεως αεροσκαφών F-35.

Ώς γενική αρχή σε ετούτη την ζωή ό,τι έχει κανείς καλό είναι.

Ενιότε, (άπειρα τα παραδείγματα στην τηλεοπτική και γενικότερα στην δημόσια σφαίρα αυτού του τόπου) και ό,τι δεν έχει κανείς πάλι καλό είναι.

Γενικά λοιπόν θα ήταν καλό να έχουμε 15.000 αεροπλάνα και 45.000 πιλότους και 90.000 μηχανικούς, τεχνικούς, εφοδιαστές, διοικητικούς απο πίσω να τα υποστηρίζουν. Επίσης παρότι έχουμε νησιά γιατί να μην έχουμε και 300 αεροπλανοφόρα, και γιατί να μην έχουμε και 700 υποβρύχια, και ίσως να έπρεπε να πάρουμε και καμια 1.000.000 άρματα, και μάλιστα αυτή την φορά να τα πάρουμε σκόπιμα χωρίς πυρομαχικά. Απλά να τα παρκάρουμε στον Έβρο να δούμε μετά πως θα περάσουν απο πάνω τους;

Λέω λοιπόν οτι βεβαίως όσα περισσότερα έχει κανείς ΑΝ μπορεί να τα υποστηρίξει με έμψυχο δυναμικό και καύσιμα, ανταλλακτικά, κτλ τόσο το καλύτερο ΑΝ έχει τα λεφτά.

Στην περίπτωση μας βεβαίως πρέπει να σκεφτούμε και την μικρή λεπτομέρεια που λέγεται γεωγραφία και αν δεί κάποιος τον χάρτη θα διαπιστώσει πως δύσκολα θα μπορέσει ποτέ η Ελλάδα ποσοτικά να φτάσει τα μεγέθη της Τουρκίας (σε κάποια, αν όχι σε όλα, το μέγεθος μετράει…).

Εμείς λοιπόν μάλλον βασιζόμαστε στην τεχνική, την τακτική, την Στρατηγική.

Και στην λογική. Υποθέτω.

Και νομίζω πως υπάρχουν πολλά λογικά ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν.

Α) «Με το κλειδί στο χέρι»

Ας υποθέσουμε πως αύριο το πρωί βρέχει ο ουρανός λεφτα (σε αυτό το σημείο να σημειώσω πως καλό θα ήταν να βρέχει δολάρια γιατί οι Αμερικάνοι πληρώνονται σε δολάρια ΟΤΙ και να γίνει. Είναι σαφές; Πληρώνονται σε δολάρια ΟΤΙ και να γινει).

Μαζεύουμε λοιπόν τα βροχοδόλαρα και πάμε να ζητήσουμε να μας παραδώσουν ένα μπεζάκι για κάθε μέρα, ένα μαυρούλι γυαλιστερό για επίσημες εμφανίσεις, ένα μαυρούλι ματ, για μπουζούκια, ένα καμπριολέ και ένα 4WD για να το παρκάρουμε στην πλατεία (μια είναι η πλατεία). Σε αυτό το σημείο ίσως θα έπρεπε να γίνει κατανοητό πως αυτά δεν γίνονται. Τα αεροσκάφη δεν τα παραγγέλνεις Παρασκευή πρωί για να βγάλει ο υπάλληλος της αντιπροσωπείας πινακίδες και να τα έχεις το απόγευμα για την εκδρομή στο χιονοδρομικό. Θα πάρει καιρό, πολύ καιρό, χρόνια. Και σίγουρα θα είσαι πίσω απο την Τουρκία (η οποία επίσης θα πρέπει να «μάθει» το αεροσκάφος…). Αν λοιπόν η Τουρκία τα πήρε για να μας βομβαρδίσει «αόρατα» γιατί να μας περιμένει να πάρουμε και εμείς;

Μπορεί βέβαια να υπάρξει ο αντίλογος πως ίσως να έχουν προγραμματίσει να μας βομβαρδίσουν τον Αύγουστο του 2024 που θα είναι παχιές οι μύγες οπότε προλαβαίνουμε. ΟΚ. Πάμε στο επόμενο.

Β) Πόσο;

Και ώς πόσο θα πάει το κόστος εννοώ πόσο θα κοστίσει το «κουρσάκι», και η βιβλιογραφία του, και η εκπαιδευση του προσωπικού, και των τεχνικών του (μηχανικών, οπλουργών…) και οι πιστοποιήσεις, και οι αναβαθμίσεις, και τα ανταλλακτικά, και η οργάνωση της υποστήριξης του σε ανταλλακτικά, και οι εγκαταστάσεις που θα στεγάζονται για ένα διάστημα ας πούμε 10 ετών (αφήνω απ΄εξω τα καύσιμα προς το παρόν). Αυτό είναι το ποσό που πρέπει να δούμε αν αντέχουμε και αν η κυβέρνηση παρουσιάσει αυτό το ποσό στον λαό ας αποφασίσει μετά η βουλή (όχι πάλι η εύκολη λύση του δημοσψηφισματος, ας πάρουν μια φορά στην ζωή τους μια ευθύνη!). Και βεβαίως αν η βουλή αποφασίσει πως τα έχουμε τα λεφτά να βάλει και μια σημειωσούλα πως αν ξεφύγουμε απο αυτό το πόσο το επιπλέον ποσο θα το καταβάλλουν αυτοί που υπερψήφισαν.

Γ) Η υπόθεση του «ραντάρ»;

Φημολογείται ως αστικός μύθος, χωρίς να το ξέρω στην λεπτομέρεια του, πως είχε υπάρξει ένα πρόγραμμα το οποίο θα μπορούσε ενδεχομένώς να δώσει το πλεονέκτημα στην Ελλάδα να «βλέπει» τα τουρκικα αεροσκάφη. Ένα ελληνικό «ραντάρ». Λογικό βέβαια είναι αυτά να τα ακούμε με επιφύλαξη έψαξα πάντως να δω αν υπάρχει τίποτα άλλο πέρα απο την« προφορική παράδοση» και όντως υπάρχουν και αναφορές στην βουλή τo 2011 και απάντηση που έδωσε ο Ραγκούσης το 12 οι οποίες «φωτογραφίζουν» την μελέτη ενός τέτοιου συστήματος χωρίς πάντως να λένε ξεκάθαρα οτι θα μπορούσε να εντοπίσει «αόρατα αεροσκάφη». Το 2012 ανακοινώθηκε δε και ότι υπήρξαν και συναντήσεις της ερευνητικής ομάδας στο ΓΕΑ και την ΓΔΑΕΕ. Με αυτό λοιπόν τι έγινε; Συνεχίζεται; Δουλεύει; Δεν δουλευεί; Τί πέτυχαίνει;

Η απάντηση Ραγκούση το 2012

%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%ba%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7%cf%83

Δ) Οι πιο πολλοί το θέλουν πάντως

Για να τα λέμε όλα βέβαια πρέπει να πω πως η αίσθηση που έχω απο όσους μιλάω είναι πως οι πιο πολλοί θέλουν να πάρουμε αεροπλάνα «αόρατα» με ορατά λεφτά. Βεβαίως όταν για να τους πειράξω τους λέω να πάρουμε και ΄Ρώσικα δεν τους χαλάει η ιδέα. Ίσως να πάρουμε και Κινέζικα αυριο μεθαύριο να έχουμε απο όλα για τις παρελάσεις. Το πορτοφόλι μας βέβαια δεν ξέρω τι λέει αλλά μάλλον οι άστεγοι, οι άνεργοι, οι χαμηλόμισθοι και οι χαμηλοσυνταξιούχοι να είναι απλά οράματα που βλέπω μόνο εγώ….

Οπότε πάμε για ψώνια.

Και F-35, και F-36 και F-37 και F-1000. Γιατί όχι;

Advertisements